HomeSite mapIntrebari














                                       

 



 Cea mai completa oferta a unei gradinita particulare ploiesti, transport asigurat, programe educationale si activitati de recreere variate, totul pentru buna dezvoltarea a copilului tau.
 

 

   

    


  GRADINITA ANGELS este dotata cu camere de supraveghere video.

 

Calculatorul – prieten sau dusman ?

A aparut in viata noastra – minunata completare si minunat ajutor in viata profesionala. Nu mai exista nici o firma care sa nu dispuna de cel putin un calculator, si deja in majoritatea caselor si-a gasit un loc care nu este de neglijat.

De fapt, noi i-am facut loc calculatorului in viata noastra, din ce in ce mai mult. Observand ca ne face munca mai usoara si sperand ca o sa ne si relaxeze. Au aparut, in variante care se schimba si se imbunatatesc continuu, jocurile pe calculator. Exista vizionarea de filme pe calculator.

Exista acel minunat Internet, unde te poti pierde navigand ore intregi, cautand lucruri pe care le-ai vrut si nu le-ai vrut. Te-au interesat din start sau te-au captivat pe drum in cautarea ta neobosita.

Dar ce facem cu copiii nostri ? Cei mai multi dintre noi le-am instalat calculator acasa, unii si cu optiunea de Internet. Nu stim ce sa credem : parca sa ne bucuram cand vedem ca am scapat de multe plimbari pe care altadata trebuia sa la facem neaparat impreuna cu copilul nostru, parca ne speriem un pic vazand ca respinge acum jocurile si jucariile care altadata il faceau fericit. Ca jucariile zac uitate in camera lui, ma rog, e OK, dar ca nu mai cere insistent sa ne jucam « de-a magazinul, mami, tu cumparai portocale ! », de-a « eu eram Ronaldinho si-ti dadeam gol, tati », ca nu mai iese la joaca in parc cu prietenii de varsta lui, asta parca nu mai e chiar asa de OK ! Parca nu mai e OK deloc !

Parca-parca incepe sa ne sperie, sa ne ingrijoreze : copilul nostru vorbeste mai putin, se exprima deja mai laconic decat inainte, nu are multe de spus despre ceva ce ii place in afara de jocurile pe calculator si, de fapt, prefera sa le joace, nici macar sa-ti mai vorbeasca despre ele cum iti vorbea odata, seara la culcare, despre tot ce ii placea.

Sau poate n-o facea nici inainte, poate copilul tau e generatia calculatorului pe de-a intregul ?! Poate tu nici nu stii cum ar fi fost sa existe seri de stat de vorba cu copilul tau, seri de creat povesti cu eroi si zane, poate ai facut greseala sa-l cresti cu calculatorul pe copilul tau !

Poate nu stii ce ai pierdut deja, dar sa-ti spun ce mai poti pierde : poti pierde o relatie frumoasa cu copilul tau, in care sa comunicati, sa-ti spuna ce simte si ce i s-a mai intamplat, sa-ti dezvaluie cum recepteaza el viata din jurul lui si din el, sa-si puna increderea in tine prin comunicare.

Sa-ti mai spun ce poti pierde, sau de fapt ce va pierde copilul tau : nu va sti sa vorbeasca despre prea multe lucruri, pentru ca prea multe lucruri lui nu i se intampla in afara calculatorului. Nu are multe experiente de viata in afara calculatorului.

Nu isi va forma un vocabular bogat si complex, pentru ca nu va avea de unde. Cititul formeaza vocabularul si deprinderile de comunicare. Si exersarea comunicarii in sine. Daca el nu citeste ?! Daca el nu mai comunica ?!

Intelectul nu se va dezvolta foarte mult, da, stiu ca te sperii, dar mai bine e sa te sperii si tu sa alegi corect : nu va avea cum, pentru ca un organ care functioneaza bine este un organ pus la treaba. Spune-mi tu mie cat isi solicita copilul tau creierul in jocurile pe calculator ? Intr-adevar, ii dezvolta atentia, dar ii dezvolta numai atentia focusata, si nu pe cea complexa, distributiva. Si nu-l invata sa devina creativ. Doar partial, si doar in situatii similare jocului, ceea ce nu-i suficient.

Unde-i interactiunea normala cu alti copii si adulti ? Cand si unde va invata el sa dea din coate, sa razbeasca ? Il va invata calculatorul pe copilul tau sa-si ceara dreptul lui ? Sa-si revendice ceva ce-i al lui ? Sa-si spuna dreptatea lui ? Te bazezi pe gradinita ca o sa-l invete asta ? Da, gradinita o sa-l invete, dar nu te baza doar pe ea.

Daca viata copilului tau, in afara de cele 4 ore de gradinita, consta aproape numai in interactiunea cu calculatorul, atunci felul in care il formeaza gradinita nu o sa mai poata fi regula, ci exceptia. Lucrurile trebuie sa stea altfel : tu si gradinita sa reprezentati modelele, iar extra-activitatea cu calculatorul sa fie doar atat : o extra-activitate. Ceva ce copilul sa faca doar din cand in cand, iar nu ca sa scapam noi de multe griji si indatoriri. Tu si gradinita il veti ajuta sa perceapa corect lumea din jur, sa interactioneze, sa se formeze ca persoana cu valori morale si sociale. Spune-mi, cum il poate ajuta calculatorul in toate aceste privinte?

Iti raspund eu: In niciun fel. Nu te bucura prea tare daca a invatat sa “scrie” pe calculator. De fapt nu a invatat sa scrie, ci doar sa tasteze butoane si sa citeasca litere. De scris, va scrie la scoala sau daca il ajuti tu personal. Intr-adevar calculatorul te ajuta sa-ti dai seama cat de istet este copilul tau, dar nu-l va face mai istet.

Mai bine stai de vorba cu el si explica-i de ce exista ploaia, de ce norii, de ce este nevoie de Soare ca sa existe Pamantul, de ce trebuie sa traverseze la culoarea verde a semaforului, de ce trebuie sa salute cand intra intr-o incapere,de ce..., de ce.... Calculatorul nu-i va raspunde la aceste intrebari.

Hai sa punem lucrurile la locul lor, fiecare cu rolul lui pentru copilul nostru, hai sa nu transformam calculatorul dintr-un bun prieten intr-un dusman, haideti sa lasam calculatorul ceea ce este el, un instrument. Unul pe care este bine sa-l cunoasteti si sa stim ce poate face pentru noi, unul ca sa ne ajute, si sa nu ne faca rau (ganditi-va la site-urile nepotrivite pe care le poate accesa copilul, la intalnirile on-line care pot deveni periculoase, la tot ce depaseste nivelul varstei lui). Haideti sa lasam calculatorul ce este el si ce trebuie sa fie: DOAR UN INSTRUMENT.